စိန္ဓာတ္မီးႏွင့္ သူ၏ဥစၥာဓနမ်ား


သူလာေနေခ်ၿပီ။ သူ၏ သြက္လက္ ျမန္ဆန္လွေသာ ေျခလွမ္းမ်ားေၾကာင့္ ကြၽန္မ ေစာင့္ေနေသာ ေနရာေ႐ွ႕သို႔ မၾကာမီပင္ ေရာက္လာ ေပေတာ့မည္။ တေခၚေလာက္မွ လွမ္းေအာ္၍ ဓာတ္ပံု႐ိုက္မည့္ အေၾကာင္း ခြင့္ေတာင္းထားရသည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ကြၽန္မအား သူတစ္ခုခု အၾကမ္းပတမ္း ရန္႐ွာလာႏိုင္သည္။ သို႔ရာတြင္ သူသည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် ၾကမ္းတမ္းျခင္းမ႐ွိေၾကာင္း သူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွ ေျပာျပပါသည္။

သူက ေျခလွမ္းမွန္မွန္ျဖင့္ လမ္းကေလးအတိုင္း ေလွ်ာက္လာရင္း ျပံဳးျပသည္။ ႐ိုက္ ဟူ၍လည္ ေခါင္းဆတ္ျပသည္။ သို႔ရာတြင္ သူ႔ေခါင္းဆတ္ျပသည္မွာ သိပ္မသိသာလွ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူ႔ေခါင္းေပၚတြင္ ရြက္လာေသာ အထုပ္ႀကီး၏ အေလးခ်ိန္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။

ထိုအထုပ္ႀကီးသည္ သူ၏ အသက္၊ သူ၏ဘ၀၊ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္သမွ်ေသာ ဥစၥာဓနမ်ားသာ။ ထို အထုပ္ႀကီးထဲမွ ဥစၥာမ်ားကို ေယာင္၍ေတာင္ ကိုင္တြယ္ျခင္း၊ ေတာင္းရမ္းျခင္း မျပဳပါႏွင့္။ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ပါက သင့္အနားတြင္ သူၾကာ႐ွည္ ေနလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ သူ႔အထုပ္ႀကီးမ်ားကို ရြက္၍ သင့္အနားမွ ေ၀းရာသို႔ အေျပးတပိုင္းျဖင့္ ထြက္ခြာသြားေပလိမ့္မည္။

အထုပ္ႀကီးထဲတြင္ ထိုးသိပ္၍ ထည့္ထားေသာ ပစၥည္းမ်ားမွာ ျပည့္က်ပ္ေနသျဖင့္ ထိုအထုပ္ႀကီးအား ၾကက္ေတာင္စည္း၍ မရပါ။ ဟိုဘက္ သည္ဘက္ ထိပ္စႏွစ္ခုကို ႀကိဳးျဖင့္ ေသခ်ာစြာ တုတ္ေႏွာင္ထားသည္။ အလယ္အဟေနရာတြင္ အထုပ္ႀကီးထဲမွ ပုလင္းညိုအေသးတစ္လံုး ျပဴထြက္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ခါတိုင္းဆိုပါက အထုပ္ႀကီး ႏွစ္ထုပ္ကို အထက္ေအာက္ ဆင့္ရြက္၍ လက္ထဲတြင္လည္း အထုပ္ငယ္ တစ္ခုကို ဆြဲလာတတ္သည္။ ယေန႔တြင္မူ အထုပ္ႀကီး တစ္ထုပ္သာ ရြက္၍ ငွက္ေပ်ာသီး ထည့္ထားေသာ အိတ္ႂကြပ္ တစ္္လံုးကို လက္တြင္ ဆြဲလာသည္။ အေပၚမွ ထပ္၍ ၀တ္လာေသာ အက်ႌ ရင္ဘတ္ထဲတြင္ တအိမ္အိမ္မွ ေပးလိုက္ဟန္ တူသည့္ ပဲေတာင့္႐ွည္သီးမ်ားကို ထည့္ထားသျဖင့္ ေဖာင္းကားေနသည္။

ကြၽန္မ အနားသို႔ သူေရာက္လာပါၿပီ။ ကြၽန္မ ဓာတ္ပံု႐ိုက္သမ်ွ စိတ္႐ွည္လက္႐ွည္ ေနေပး၏။ ပါးစပ္မွလည္း က်ဳပ္ကို ဓာတ္ပံုေပးပါေနာ္ ဟုေျပာ၏။ ၿပီးေတာ့ မုန္႔ဖိုးလည္း ေပးခဲ့ဦး ဟူသတည္း။ သူ၏အသက္မွာ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ေလာက္႐ွိၿပီဟု သူ႔ရြာက ေျပာၾကသည္။ သူ၏ အမည္ရင္းမွာ မႈန္၀ါးေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ၿပီ။ သူ႔အမည္အရင္းကိုလည္း မည္သူကမွ် အေရးတယူ စံုစမ္းေနလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ ယခု သူ႔အား အမ်ားက ေခၚဆိုေနၾကသည္မွာ ``ဦးဓာတ္မီး´´``စိန္ဓာတ္မီး´´ ဟူသတည္း။

အႏွီး စိန္ဓာတ္မီး၏ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းမွာ သာမန္ ျဖစ္ေလ့ ျဖစ္ထ႐ွိေသာ ဘ၀ထဲမွ ဘ၀ တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။ တစ္ခု ထူးျခားသည္မွာ သူသည္ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔ေသာ စိတ္ေ၀ဒနာသည္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနသည္။ အျခားေသာ စိတ္ေ၀ဒနာ႐ွင္မ်ား၏ ျပဳမူေနထိုင္ပံုမ်ားႏွင့္ မတူဘဲ ကြဲျပားေနျခင္းသည္ သူ႔အား စိတ္၀င္စားစရာ ျဖစ္ေန ပါေတာ့သည္။

သူ႔တြင္ ေမြးခ်င္း သံုးေယာက္႐ွိ၏။ စိန္ဓာတ္မီးမွာ အငယ္ဆံုးဟု ဆိုသည္။ က်န္ႏွစ္ေယာက္မွာ တိမ္းပါးသြားၾကၿပီ။ အေမက အရင္ဆံုး၏။ ဖခင္႐ွိစဥ္က ဖခင္ႏွင့္အတူ ဒိုးတူေပါင္ဘက္ ဆည္တိုင္ခ်ည္ျခင္း၊ ကြန္ပစ္ျခင္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ သူ အသက္ သံုးဆယ္ေလာက္တြင္ သူ၏ အေဖ ကြယ္လြန္သြားခဲ့သည္။ ေလာကအလယ္တြင္ ေသြးသားရင္းခ်ာ မ႐ွိေတာ့။ တစ္ဦးတည္းေသာ မိသားစု၊ မွီခိုအားထားရာ အေဖမ႐ွိေတာ့သည့္ ေနာက္ပိုင္း၌ သူ၏ စိတ္သည္ ပံုမွန္ မဟုတ္ေတာ့။ အေဖ၏ လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ဆက္၍ အေမြခံရန္ သူ႔တြင္ အစြမ္းအစ မ႐ွိ။ သို႔ရာတြင္ တစ္ေကာင္ႂကြက္၊ တစ္မ်က္ႏွာ ဘ၀၏ ျဖစ္တည္မႈကို သူစြမ္းသေလာက္ႏွင့္ ေထာက္ကန္ထားသည္။

သူ႔အေဖသည္ သူတို႔ တံငါေလာကတြင္ လူခြၽန္ ျဖစ္၏။ ကြန္ပစ္ျခင္း၊ ဆည္တိုင္ခ်ည္ျခင္း အရာတြင္ ဆရာက်၏။ ဆည္တိုင္ စိုက္ထူေသာ အခါတြင္ သူ၏ဖခင္ ဦးအုံးေရႊမွာ မပါမျဖစ္ ပါရ၏။ အမ်ားအေျပာအရ လက္တြင္ ႏွီးတစ္ဆုပ္ကိုင္၊ ခါးပံုစတြင္ ႏွီးတစ္ဆုပ္ညႇပ္၍ အင္းေရနက္ထဲသို႔ ဆည္တိုင္ခ်ည္ရန္ ငုတ္ဆင္းသြားရာ အဆိုပါ ႏွီးမ်ားကုန္မွ ေရေပၚသို႔ ျပန္တက္လာႏိုင္ေသာ အစြမ္း႐ွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အင္းသမားႀကီးမ်ားက သူ႔ကို လက္ကိုင္ထားၾကသည္ဟု ဆိုပါသည္။

အေဖမ႐ွိေတာ့သည့္အခ်ိန္ သူ႔တြင္ အိမ္ဟူ၍ တဲပင္ မလိုေတာ့။ အင္းအိုင္၊ ေခ်ာင္းေျမာင္းမ်ား ပတ္လည္ ၀ိုင္းရံေနသည့္ သူ႔ဇာတိ ဆင္ပံုကုန္း ရြာကေလး၏ အေနာက္ဖက္ အခြၽန္းတြင္ စိမ္းစို နက္ေမွာင္ေနေသာ ၀ါးနက္ ၀ါးရံု႐ွိ၏။ ထို၀ါးနက္ရံုသည္ သူ၏ ခိုလႈံရာ အိမ္ျဖစ္သည္။ ထိုေနရာတြင္ပင္ ဥတု သံုးပါးစလံုး အမိုးအကာမ႐ွိဘဲ ေနထိုင္သည္။ မိုးတြင္းအခါ မိုး မည္မွ် သည္းထန္ေသာ္လည္း သူ၏ ဘူမိကမၺလာ ေျမေမြ႔ရာမွာ အလြန္ေရစိုျခင္း မ႐ွိဟု ဆိုပါသည္။ ရြာသားမ်ားက သူေနထိုင္ရန္ အိမ္ေဆာက္ေပးေသာ္လည္း ထိုအိမ္တြင္ မေနဟု ေျပာၾကပါသည္။

သူ႔တြင္ မိုးေရကာ အျပာစႀကီး တစ္စ႐ွိသည္။ မိုးကာလ၌ ၀ါးနက္ရံုေအာက္မွ အျပင္သို႔ ထြက္လ်ွင္ သူ၏ အထုပ္မ်ားကို ထိုမိုးကာစႏွင့္ ထုပ္ပိုး၍ ေခါင္းေပၚသို႔ရြက္ကာ သြားလာ၏။ ညအခ်ိန္တြင္ ထိုမိုးကာစကို တကိုယ္လံုး ပတ္ျခံဳ၍ အိပ္သည္။

သူ႔ဖခင္ ကြယ္လြန္၍ တစ္ေယာက္တည္း က်န္ခဲ့ရေသာ ကာလမ်ား အစ၌ ပဲေကာက္ျခင္း၊ ကညင္ေခ်ာင္းထဲ၌ ခ႐ုစမ္းျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္၍ အသက္ေမြးသည္။ စိန္ဓာတ္မီးသည္ ခ႐ုစမ္းရာတြင္ နာမည္ေက်ာ္၏။ သူ႔ေခါင္းတြင္ အျမဲတေစ ေပါင္းထားေသာ ေခါင္းေပါင္း ႐ွိပါသည္။ ထိုေခါင္းေပါင္းေပၚတြင္ ဒန္အိုးကို ရြက္၍ လက္ႏွစ္ဘက္ျဖင့္ ခ႐ုစမ္းၿပီး ထိုဒန္အိုးထဲသို႔ ထည့္သည္။ ေခါင္းေပၚမွ ဒန္အိုးအား လက္ျဖင့္ မထိန္းဘဲ ဟန္ခ်က္မပ်က္ ရြက္ထား ႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။

ပဲေကာက္ရာတြင္လည္း ယာခင္း႐ွင္မ်ားက အခေပးရာတြင္ သနားသျဖင့္ ပိုပိုသာသာ ေပးၾကသည္။ အသက္ ေလးဆယ္ ေလာက္တြင္မူ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီစလံုး ေျမႀကီးေပၚ ေနေသာအက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ ထင္ပါသည္။ မ်က္စိအနည္းငယ္ မြဲလာ၏။ လုပ္ကိုင္ မစားႏိုင္ေတာ့ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ရြာမွ ေလးမိုင္ခန္႔ ကြာေ၀းေသာ ၿမိဳ႕ကေလးဆီသို႔ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ဆိုသလို အေတာင္းအရမ္းထြက္တတ္သည္။

ေတာင္းရမ္း၍ စားေသာက္သည္ ဆိုေသာ္လည္း အိမ္ေပါက္ေစ့ ေတာင္းရမ္းျခင္း မျပဳပါ။ ေစ်းဆိုင္မ်ားႏွင့္ လူရိပ္ လူေရာင္ေတြ႔ေသာ အိမ္မ်ားသို႔၀င္၍ ေတာင္းသည္။ သူေတာင္းေသာအသံက က႐ုဏာ သက္စရာ ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသားဆုိလွ်င္ ``အေဖရယ္ ကြၽန္ေတာ့ကို မုန္႔ဖိုးေလး ေပးပါေနာ္´´ဟု ဆိုတတ္၏။ အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ေတြ႔လွ်င္``အမ´´ဟုေခၚကာ ေတာင္းတတ္သည္။

ေတာင္းရသမွ် ဆန္ကို တျပည္ရလွ်င္ တျပည္စလံုး အကုန္ခ်က္ကာ သူစား၍ ပိုသမွ် သူ႕ေနရာ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ၾကဲပက္၍ သတၱ၀ါမ်ားအား ေကြၽးေလ့႐ွိသည္။ ထိုသတၱ၀ါမ်ားႏွင့္ စကား တတြတ္တြတ္ ေျပာေနတတ္သည္ ဟူ၍လည္း ဆိုၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူအမ်ားက သူ႔ေနရာတြင္ သို႔ေလာ သို႔ေလာမ်ား ႐ွိသည္ဟုထင္ကာ သူႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားမွ အပ ေ႐ွာင္ၾကသည္။

မေန႔က သူဆြဲထားေသာ အိတ္ႂကြပ္ထဲတြင္ ငွက္ေပ်ာသီး ပါလာ၏။ ေခြၽေလွ႔စက္ တင္ေသာ ေထာ္လာဂ်ီ သမားက ေတာင္းရာတြင္ ``မလုပ္ပါနဲ႔ အေဖရယ္...ငါ့မွာ ဒါေလးပဲ ႐ွိလို႔ပါဟယ္...မလုပ္ပါနဲ႔ဟယ္´´ဟုေျပာကာ ငွက္ေပ်ာသီး ထုပ္ကို ကိုယ္ေနာက္သို႔ ကြယ္ကာထားလိုက္သည္။

ေတာင္း၍ရေသာ အရာမ်ားကို သူ႔အထုပ္ႀကီးထဲသို႔ ႀကိဳးျဖည္၍ ထည့္ေလ့႐ွိသည္။ ထိုအခါက်မွ သူ႔အထုပ္ႀကီးထဲတြင္ ပါ၀င္ေသာ အရာမ်ားကို တစြန္းတစ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္သည္။ အိုးမဲထု အထပ္ထပ္ တက္ေနေသာ ဒန္အိုးႏွင့္ ေရေႏြး ကရားအိုး၊ ဖိနပ္စုတ္၊ ထီးစုတ္ႏွင့္ အျခားတိုလီမိုလီ စံုစီနဖာမ်ားကို ေတြ႔ႏိုင္သည္။

ေျခဗလာျဖင့္ သူသြားရာ လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ခလုပ္တိုက္မိေသာ ေက်ာက္ခဲမ်ား၊ သစ္ရြက္မ်ား၊ သစ္ကိုင္းေျခာက္ ကေလးမ်ား၊ အေစ့မ်ား ေတြ႔သမ်ွ အကုန္ေကာက္၍ သူ႔အထုပ္ႀကီးထဲသို႔ ထည့္သည္။ သူဆံပင္ မညႇပ္ေတာ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာပါၿပီ။ ေရခ်ိဳးျခင္း၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ျခင္း၊ အ၀တ္ေလွ်ာ္ျခင္းမ်ားလည္း မလုပ္ပါ။ ႐ွည္လ်ားလာေသာ သူ႔ဆံပင္မ်ားကို လံုးေထြး၍ ေခါင္းေပါင္းထဲ ထည့္ေပါင္းထားသည္။

တခါက သူ႔ေခါင္းေပါင္း ျပင္ေပါင္းေနသည္ကို သြားရင္းလာရင္း ေတြ႔ျမင္ဖူးသည္။ ကာလၾကာျမင့္စြာ ထုပ္စည္းထားေသာ ေခါင္းေပါင္းေအာက္မွ ဆံပင္မ်ားမွာ ေဆြးေျမ့ ၍ ျပတ္က်ေနသည္။ နားထင္ပတ္လည္႐ွိ ဆံပင္႐ွည္မ်ားမွအပ ေခါင္းေပၚ႐ွိ က်န္ဆံပင္မ်ားမွာ အံုးစားသကဲ့သို႔ ဟိုတကြက္ သည္တကြက္ ေျပာင္ေနသည္။ ႀကိဳးတိုးၾကဲတဲ ဆံပင္ေမႊးမ်ားသာ ငုတ္စိ ငုတ္စိ က်န္ေနသည္။

ရံဖန္ရံခါ သူ႔ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္႐ွိ ကာလသားမ်ားက သူ႔အား အတင္းခ်ဳပ္၍ ေရခ်ိဳးေပးျခင္း၊ေခါင္းေလ်ွာ္ေပးျခင္း၊အ၀တ္ပုဆိုး အသစ္ေပးျခင္း၊သူ႔အိုး သူ႔ခြက္မ်ားကို တိုက္ခြၽတ္ေဆးေၾကာေပးျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ေပးၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ေပးျခင္းကို သူႏွစ္သက္ျခင္း မ႐ွိေခ်။

သူ႔အတြက္ ေနာင္ဘ၀ သံသရာအက်ိဳးငွါ လွဴတန္းရန္ အလႉခံၾကေသာ္လည္း
``ငါ့မွာ မ႐ွိပါဘူးဟယ္... ဒုကၡေရာက္ေနလို႔ပါဟယ္...´´ ဟု ျငင္းဆန္ကာ အလႉေရစက္ကို လက္ႏွင့္ ေ၀းစြာ ခြာထားေလ့႐ွိသည္။ စိတ္က်န္းမာေသာ သူမ်ားအတြက္ စိန္ဓာတ္မီး၏ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားမွာ ရယ္ရႊင္စရာသာ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔အတြက္မူ ေပ်ာက္ဆံုးသြားမည္ကို အျမဲတေစ ပူပင္ေနရေသာ အဖိုးတန္ ရတနာမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။

ကြၽန္မတို႔လို ပံုမွန္စံကိုက္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကေကာ။ စိတ္ဆႏၵ႐ွိသမွ် ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း အထုပ္ႀကီး ႏိုင္သမွ်ႀကီးေအာင္ ေကာက္ထည့္၍ ထုပ္ပိုးလာၾကသည္မွာ စိန္ဓာတ္မီးထက္ပင္ ပို၍ မ်ားျပားေပလိမ့္မည္။ သူ႔လို ပိုင္ဆိုင္သမွ် ေပ်ာက္ဆံုး သြားမည္စိုးသျဖင့္ သြားေလရာ ေခါင္းေပၚရြက္၍ သယ္ေဆာင္မသြားၾကေသာ္လည္း ေလးလံေသာ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးကိုယ္စီ ႐ွိေနၾကပါသည္။

ပညာ၀န္ထုပ္
ဥစၥာ၀န္ထုပ္
သားသမီး၀န္ထုပ္
မာန၀န္ထုပ္
တဏွာ၀န္ထုပ္ စေသာ အဆံုးမသတ္ႏိုင္သည့္ ၀န္ထုပ္ေပာင္း မ်ားစြာကို ထုပ္ပိုးသယ္ေဆာင္ေနၾကသည္မွာ အလြန္ေလးလံလွေၾကာင္း ကြၽန္မ ၀န္မခံရဲပါ။

တစ္ေန႔ေန႔တြင္ စိန္ဓာတ္မီး၏ ၀ါးနက္ ၀ါးရံုေဂဟာသို႔ အေရာက္သြား၍ လည္ပတ္ကာ သူ၏ ေနထိုင္စားေသာက္မႈကို ေလ့လာစပ္စုၾကည့္ပါဦးမည္။ ေနလည္း ညိဳၿပိီ။  စိန္ဓာတ္မီးလည္း ေတာင္းရသမ်ွ သယ္ေဆာင္ကာ သူ႔အသိုက္သို႔ ျပန္ေလၿပီ။ တျဖည္းျဖည္း ေ၀း၍ ေ၀း၍ သြားေသာ သူ႔ေက်ာျပင္ကို ေငးၾကည့္ရင္း.....။ ။

ေဒၚခ်ိဳေမာ္
( 15.12.2017 )

_
Morning E-Magazine No.1, Issue.4 တြင္ ေဖာ္ျပၿပီး

No comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.